Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

(R)evoluce v životě ženy aneb S krize

Můj život se s příchodem dítěte obrátil vzhůru nohama. Děti jsou požehnání, ale pro nezkušenou matku začátečnici také docela krizovka.

Moje desatero "S" krizových bodů v mateřství:

Spánek 

Jsem spavec. Deset hodin denně je základ, o víkendu jsem si s chutí často dopřávala i dvanáct. „Tak na to zapomeň, matko,“ říká náš poklad v postýlce a nejen, že nás budí kvůli prázdnému žaludku a plné plíně, ale i jen tak, abychom nevyšli ze cviku. Za škálu zvuků, které produkuje ze spaní, by se nemusela stydět leckterá ZOO. Copak tatínek, ten to nějak zaspí, ale my matky jsme dostaly do vínku přírodní alarm. Pěkně děkujeme. Království za kus spánku!

Styl 

Vždy jsem se podivovala matkám, potulujícím se ulicemi ve sportovním úboru, bez make-upu a pořádného účesu. To si nenajdou aspoň pár minut denně, aby se upravily?! Nenajdou! Moje kalhoty jsou mi malé, těhotenské mi bez „bubnu“ padají, takže nejlepším přítelem se staly tepláky. Pěkně pruží a jsou natahovací. V případě nouze poslouží i jako pyžamo, když dítě na pár minut usne. Nejsou to obyčejné tepláky. Jsou to Super tepláky! Zdobí je batika z blitíčka a kakáníčka, prostě styl. V teplákách, s mastnou hlavou a tři dny nečesaným culíkem se vydávám na procházky i malé nákupy. Nové drahé tenisky, které jsem si loni pořídila na běhání, a letos mi ve stavu vorvaním neposloužily, povýšily z maratonské na mateřskou obuv.

Silueta 

Dalo by se říct: Stále Sádelnatá aneb "Super Size me" pokračuje. Někde se to zaseklo, asi chyba v Matrixu. Potkala jsem v rodné hroudě spolužačku. Rodila o den dřív, než já. Má hodné spací dítko a kil míň, než když chodila na základku. Já mám řvoucí nespavé zvíře a deset kilo nadváhy. Tak kde je nějaká spravedlnost?

Svěšení 

Ať se mi to líbí nebo ne, moje tělo prodělalo změny. Břicho se vyprázdnilo, avšak nenapružilo. Naopak prsa se naplnila, avšak poněkud přemístila. Ve stavu předkojícím vypadají docela dobře, i když o pár centimetrů níž. Ale po vysátí mi dávají dost jasný náznak, jak to jednou bude vypadat.

Soucit 

Ten budím pravidelně při procházkách. Závistivě mrskám pohledem po klidných kočárcích, které míjím se svojí sirénou. Nesnesu soucitné a káravé pohledy ostatních návštěvníků lesa, tak vymetám ty nejodlehlejší stezky, aby nás nikdo neviděl a hlavně neslyšel. Se stupňujícím řevem přidávám na rychlosti úprku k domovu. Předjíždím běžce (asi začátečníky) a dělám, že ten řev nepatří ke mně. To se ale mnohem hůř předstírá při nákupu. Poháním prodavačku za kasou k rychlejšímu výkonu a neodvažuji se pohlédnout do tváře ostatním nakupujícím. V Bille se už nemůžu ukázat! Příště zkusím Penny.

Sex 

Co to je? Neznám toto cizí slovo. Doufám, že ani manžel. Nepraktikuji ani Sebeukájení, stejně mě děsně bolí ruce z chování. Někde jsem četla, že děti v noci pláčou a pravidelně se budí, kdykoliv rodiče zatouží po troše vzájemné něhy, aby tak zabránili vzniku svého konkurenta. Naše princezna bude dlouho jedináčkem!

Strava 

Pryč jsou časy gurmánské. Místo zkoušení nových receptů a hraní si v kuchyni s exotickými surovinami zažívám zcela nový druh gastronomie. Kukuřici z plechovky, kelímek jogurtu na třikrát, banán včetně vláken zpod slupky (s jednou rukou se blbě loupe) nebo studený čaj od snídaně k večeři.  Zato princezna si užívá báječný program All inclusive. 

Slzy a Smích 

Nevím, zda jich víc vyplakalo naše dítě nebo já. Vzhledem k tomu, že ve dvou měsících nemá ještě zcela vyvinuté slzné kanálky, tak bude vítězství moje. Zato ve smíchu bude mít zlatou naše dítko. Nám rodičům do smíchu moc není, obvykle jen ve chvíli, kdy konečně v deset večer usne a odneseme ji do postýlky. V tu chvíli ovšem usínáme i my a je po smíchu.

Samota 

Ještě nikdy jsem si nepřipadala tak sama. Sice trávím dvacet čtyři hodin denně s potomkem, ale protože si moc nepokecáme, ani jinak vzájemně společensky neobohatíme, cítím se naprosto opuštěná. Jako věrný pes čekám na příchod pána domu, když konečně zarachotí klíče v zámku, div nevrtím nadšeně ocasem.

Sport 

Naivně jsem si přerušila členství ve fitku do prosince. Že ve třech měsících věku dítěte už jako budu moct… Haha. Poníženě jsem poprosila o odklad do dubna. Po půl roce dítěte už bych snad opravdu mohla… Zatím nás trénuje naše dcera. Místo běhání (krom výše uvedeného úprku lesem) teď chodím. Nachodila jsem kilometry po obýváku sem a tam. Nepotřebuji ani MP3, do kroku mi zpívá holčička. Praktikujeme zejména noční závody, ale nezahálíme ani přes den. Využíváme i sportovní nářadí. Dítko si oblíbilo fit balón. Já na něm skáču, čímž posiluji zejména dolní část těla a pro horní využívám aktuálně 5,5 kg zátěž, která s narůstající kondicí prakticky sama vzrůstá. Teď je „to“ v pytli! - Naštěstí jsme objevili Hojdavak. Tímto děkujeme výrobci za zachování našeho tělesného i duševního zdraví, našeho manželství i sluchu. Dítko si hoví ve vaku a já můžu… no, třeba psát blog!

PS: Nikdy se mi nelíbilo, když muži opouštěli své manželky kvůli mladšímu modelu. Ale upřímně, po tom co jsem si zažila a zcela jistě ještě zažiju během vytváření nového člověka, musím říct, že chlap, který opustí matku svých dětí jen tak, že mladší má pevnější prsa a menší zadek…. Takový muž je u mě mega hajzl! :)

www.viktoriebeso.cz

Autor: Viktorie Beso | pondělí 10.11.2014 12:50 | karma článku: 27,96 | přečteno: 2494x
  • Další články autora

Viktorie Beso

Je boj za kvalitní školy předem prohraný?

Svinstvo, které se předvádí v českém školství ve spolupráci s našimi politiky je jako zanícený vřed, který se nedaří vyříznout. Malá nepatrná šance tu však možná je...

24.1.2024 v 9:59 | Karma: 30,28 | Přečteno: 3121x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Jak zničit fungující a dětmi oblíbenou školu

Byla nebyla, jedna malá škola, do které děti chodily tak rády, že se jim ani nechtělo domů. Ne, to není pohádka, taková škola opravdu existuje! Zatím...

15.1.2024 v 13:12 | Karma: 38,27 | Přečteno: 3741x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Oškubaná jako kuře

Brazilské depilaci jsem se vyhýbala jako čert kříži, ještě aby ne, vždyť co může být horšího, než návštěva gynekologie? Přece návštěva gynekologie a skalpování k tomu!

5.1.2024 v 10:41 | Karma: 37,99 | Přečteno: 6488x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Proč Péčko Prudí Paničky

Takzvané filmy pro dospělé, tedy takové, kde toho hlavní hrdinové na sobě příliš nemají, se těší více u mužského publika. Že by ženy byly toliko prudérní? Ale kdeže.

19.1.2022 v 9:40 | Karma: 33,22 | Přečteno: 2008x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Movité ženy a chudí muži

Člověk by neřekl, jak jsou dneska ty ženské při majetku. Naštěstí však mají zdatné muže, kteří jim udatně pomáhají, nastavujíc tak svůj vlastní život všanc.

1.12.2021 v 11:08 | Karma: 34,04 | Přečteno: 1700x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Mrkni na mého Ríšu!

Rozmohl se nám tu takový nešvar. Posílají si je holky s klukama a kluci s klukama i holky s holkama. Co? Hanbaté obrázky! No potěš koště. Znáte, máte?

26.11.2021 v 12:05 | Karma: 40,75 | Přečteno: 11231x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Jak jsem venčila psa

anebo Není čokl jako čuba. Nejsem pejskař, přiznávám bez mučení. Ale ani psí odpůrce, jsem tak někde na pomezí.

10.9.2021 v 12:12 | Karma: 23,82 | Přečteno: 973x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Volky nevolky, zase nejdem do školky

Je to mizérie, vážení. Kluci ve vládě nám zase vypálili rybník, vzali naděje, připravili o iluze a ideály, pokud ovšem někomu ještě nějaké zbyly. Zkrátka je to v ha...

7.4.2021 v 22:12 | Karma: 25,80 | Přečteno: 869x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Jsme zhýčkané a líné

Dnes slýcháme, jak je současná generace žen rozmazlená. Protože naše babičky, jó ty měly krušný život. My dnes máme ty pračky, indukční sporáky a teplou vodu na zavolání. Jasně, určitý rozdíl v komfortu tam je, ale...

11.12.2020 v 10:09 | Karma: 46,22 | Přečteno: 13775x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Tajemství žen v domácnosti

Taková malá záhada. Jak to s náma holkama v životě vlastně je. Špatný, dámy, špatný. A jak jsem na to přišla? Pozor, článek obsahuje stopy feminismu a žádný covid.

2.11.2020 v 15:45 | Karma: 34,81 | Přečteno: 1971x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Co rovnoprávnost, ale rovnočinnost!

Tak nám ten boj za rovná práva nějak nevyšel, dámy. Ať sním, či bdím, ale velkou rovinu tam nevidím.

22.9.2020 v 10:24 | Karma: 40,47 | Přečteno: 6151x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Nezáleží na tom, zda jsi černý nebo bílý

...zpíval v populární písni slavný Májkl, ačkoliv jemu na tom zrovna asi záleželo. Jinak by se systematicky neráchal v odbarvovači a nepodstupoval stovky zbytečných plastických operací.

14.9.2020 v 12:33 | Karma: 37,35 | Přečteno: 1294x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Není masáž jako masáž

Dala jsem své staré zchromlé tělo všanc, doufajíc v nápravu toho, co příroda a sezení v kanclu napáchalo. Bylo to... přinejmenším zajímavé.

10.6.2020 v 13:23 | Karma: 40,51 | Přečteno: 8576x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Nezvaná návštěvnice, co leze nejen do ložnice

Taky k vám chodí? Roztahuje se u vás, jakoby jí tam všechno patřilo? Proradná kamarádka a věrná milenka. Nelze se jí zbavit, patříš jí a ona to dobře ví. Čím víc pláčeš, tím víc se ti směje.

2.4.2020 v 13:53 | Karma: 24,90 | Přečteno: 2021x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Čas žít, čas milovat…

Svět se nám hodně zpomalil, to, co se zdálo donedávna jako nemožné se děje. Mění se naše životy, mění se naše hodnoty. Mění nás Corona.

17.3.2020 v 9:57 | Karma: 20,32 | Přečteno: 672x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Proč (ne)slavit Valentýna

Někteří únorový svátek přímo žerou, jiné nechává chladným a někteří ho z celé duše nenávidí, protože...

12.2.2020 v 12:05 | Karma: 24,19 | Přečteno: 1178x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

D1 je jen jedna

Hájvej číslo jedna a po ní jede king... Vlastně hned několik kingů. A čím víc se jich na D1 na kilometr nachází, tím výživnější je to cesta. Připravte si volanty, jedém!

30.10.2019 v 10:11 | Karma: 45,50 | Přečteno: 10699x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Poznatky od matky

Chtěla jsem zcela nekorektně a diskriminačně porodit dcery. Opravdu jsem si nepřála ani jednoho syna.

9.10.2019 v 13:49 | Karma: 33,13 | Přečteno: 2336x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Jak jsem byla na pohovoru

Pro někoho asi běžná věc, nic vzrušujícího. Ale já nežádala o práci deset let. Za tu dobu jsem slušně vyšla ze cviku a taky jsem po letech (čtyřech) doma s dětmi lehce asociální.

11.7.2019 v 13:55 | Karma: 36,00 | Přečteno: 3143x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Kojím, kojíš, kojíme...

Případ odhalené matky s kojencem v Rajfce sice už dávno vyčpěl, ale mateřské mléko nikoliv. A taky se nedávno objevil nový případ – Ryanair a zapovězená ňadra v oblacích.

6.6.2019 v 18:28 | Karma: 38,43 | Přečteno: 3372x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 126
  • Celková karma 30,28
  • Průměrná čtenost 5477x
Nadšená cestovatelka, zanícená tanečnice a také tak trošku spisovatelka. Věnuje se zejména ženským tématům a převážně nevážně. Neb humor je jí víc, než vlastní. 

Vydala zatím pět knih. V roce 2012 debutovala lechtivým čtením Sbírka motýlů, o rok později přišla neméně pikantní Sebelhářka a následně Dívka s vůní manga.

Čtvrtá kniha je o síle, energii a spiritualitě ženy. Kdybych tě nepotkal...  následována volným pokračováním: Když jsme se potkali... 

 

http://www.viktoriebeso.cz/ https://www.facebook.com/ViktorieBeso

viktore.beso@gmail.com