Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zoufalá matka aneb Dítě v bytě

Občas mám pocit, že ten nahoře si při pohledu na mě říká: "Chtěla jsi dítě, tak si to užij, frajerko!" Řeknu vám, je to výzva.

Když už jsme si jakž takž začali zvykat na koliky v bříšku a řev naší Žofky Orangutánové, který se nám dokonce zdál časem mírnější (možná jsme ale jen otupěli), přišla další chuťovka. Náš dvouměsíční drobeček se potýká s nemocí. Přitáhnul ji tatínek. U něj se projevila jako malá rýma, předal ji mně o něco silnější a já ji dýchnula na dcerku zmutovanou do extrému. Ale popořádku.

Když dva dělají totéž, není to totéž

Učinila jsem pozoruhodný poznatek v eroticko-gastronomické oblasti. Má prsa prošla procesem velké změny. Doposud byly moje bradavky drážděny za účelem vyloženě estetickým. Nikdy jsem o jejich erekční funkci neuvažovala jako nad něčím životně důležitým. A ono ejhle. Stejně jako dělávají muži, činí i naše děti. Došla jsem k prozření. Bradavky se nevztyčují pro potěchu našich milenců, nýbrž kvůli přežití další generace. Pěkně podráždit pusinkou a šup, hned se to lépe saje. Smysl topoření vlivem zimy mi není znám.

Když už jsme u těch prsou a kojení… Nikdy jsem nebyla žádná Dolly Buster, čili ani žádný mužský sen, ale už v porodnici jsem pocítila zadostiučinění a na svoje jedničky začala být náležité pyšná. Zatímco moje dvě notně prsaté spolubydlící marně rvaly svá ňadra dmoucí do hladových úst svých dětí, které musely být dokrmovány mlékem dárkyň, moje dítě nabourávalo (a stále nabourává) všechny vývojové pediatrické tabulky. Ne nadarmo se říká, že velká prsa jsou pro chlapy a malá pro děcka. 

Velké větrání                                                            

Větrání má u nás významnou roli. Manžel větrá oknem, já větrám horem a Žofka zase spodem.

Když přijde manžel z práce, jeho první slova nejsou pozdrav, nýbrž „Tady je vedro.“ Okamžitě uhání k oknu, nic nedbajíc na to, že se v bytě nachází novorozenec. I když, dítě čerstvý vzduch také potřebuje, že ano.

Já se snažím po kojení vždy nechat lehce vyvětrat své poprsí, aby jediný zdroj obživy naší dcery nedošel k úhoně. Ovšem ne vždy se mi, potácející se vyčerpáním, podaří myslet na všechno a uschovat drahocennou mlékárnu včas. Nedávno nás navštívili sousedi. Manžel začal kašlat. Zdálo se mi trochu divné, že dostal alergický záchvat takhle při podzimu, dokud mi nedošlo, že se mne snaží decentně upozornit na mé obnažení. No co už, se sousedy se teď známe opravdu důkladně.

Naše holčička se nám během nemoci poněkud oprudila. Rozhodla jsem se to dát do pořádku. Důkladně omýt žínkou, usušit jemnou bambusovou utěrkou, nechat větrat, zabavit kojence, aby na přebalováku nespustil hysterák a počkat si až… si dítko kýchne nebo zakašle a s tím mu vylétne i kousek oběda na podložku. Zopakovat proces. Ještě zhruba pětkrát zopakovat proces. Konečně namazat zadek krémem a… sledovat, jak se holčička počůrá. Uf! Jsem celá zpocená a přebaovací podložka celá pos...kaděná. Když už máme po zhruba půl hodině přebalování  za sebou, přihlásí se k větrání její větry. Dvakrát uf!

Gejzír v něm já a spol….

…léčíme břichabol… Jo, Péťa Kotvald věděl o čem zpívá. Naše princezna na mne vypustila v kombinaci antibiotik, nejrůznějších kapiček a svojí nezměrné žravosti gejzír blinkání. Žádné decentní odplivnutí, ale vodopád, kterým se ohodila od hlavy až k patě. Snažím se to chytit do plíny, ale je prostě durch. Kdyby to byl býval večírek, dalo by se tomu zasmát, ale vzhledem k její nemoci se trochu děsím.

Pláče. Má hlad, bolí ji zanesené průdušky, zaražené prdy nebo se jen nudí? Proč nemají děti sadu kontrolek, jako kupříkladu v autě, které by se rozblikaly vždy přesně podle typu problému?! Jsem opravdu tak příšerná matka, která nerozumí svému dítěti?

Nemoc a bezmoc

Myslela jsem, že nejhorší na mé kariéře matky bude porod. Pak jsem to změnila na šestinedělí, ale teď už vím, že není nic horšího, než nemocné dítě.

Ze začátku se to jeví jako obyčejný kašlík. To přejde, říkáme si s manželem a spokojeně se usmíváme. Já popotahuji svoji nudli, které jsem se ještě stále nezbavila a pomáhám holčičce aromaterapií, čili namočenou utěrkou nad postýlkou, pokapanou eukalyptem pro lepší dýchání.

Nudli už tahá i Žofka. Vyzbrojena ústní odsávačkou hodlám Žofii zbavit hlenů, trochu se mi klepou ruce, přeci jen dělám něco takového poprvé. Reakce se dala očekávat. Šokovaně vyvaluje oči a spouští řev. Kouká na mě, jako kdybych se jí pokusila vysát mozek z hlavy a ne jí ulevit. Vysvětluji jí situaci, ale jenom vyčítavě chvěje dolním rtem a odmítá se na mě byť jen podívat. Krkavčí matka!

Když už je kašel a sípání holčičky opravdu neúnosný, běžíme k lékaři. V čekárně na mě civí ostatní matky jako na vražedkyni neviňátek. Buď jim vadí, že jsem taková mrcha, která nechala ochořet své mimino nebo se jim nelíbí, že jdu s nemocným dítkem k lékaři. Nějaká holčička kouká na naši chroptící princeznu z asi pěti metrů. „Pojď pryč od miminka,“ řve na ni hystericky její matka. Čekám, kdy směrem ke mně zahřímá: "Odstup Satane!" No tak pardon, příště půjdu do ordinace jen se zdravým dítětem!

Nesnáším antibiotika, ale uznávám, že v tomto případě asi nic jiného nepomůže, jinak se nám Žofajs asi udusí. Když to do ní lámu, je mi hrozně. Mnohem hůř mi však je, když ten malý človíček bezmocně otevírá pusinku, aby si pláčem přivolal pomoc, ale místo obvyklého výstavního křiku jen zoufale a bolestně kňourá jako čerstvě narozené kotě. Její záchvaty kašle mi rvou srdce, cítím totální bezmoc, strach a zoufalství, jaké jsem nikdy v životě nepocítila. Co bychom teď jen dali, za prořvanou noc ze zaražených prdů!

Měli jste pravdu, milí zkušení blogeři rodičové…. Bude hůř! Ale určitě už brzy bude lépe a příští blog veselejší. :)

www.viktoriebeso.cz

 

 

Autor: Viktorie Beso | úterý 25.11.2014 13:04 | karma článku: 25,66 | přečteno: 3203x
  • Další články autora

Viktorie Beso

Je boj za kvalitní školy předem prohraný?

Svinstvo, které se předvádí v českém školství ve spolupráci s našimi politiky je jako zanícený vřed, který se nedaří vyříznout. Malá nepatrná šance tu však možná je...

24.1.2024 v 9:59 | Karma: 30,28 | Přečteno: 3121x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Jak zničit fungující a dětmi oblíbenou školu

Byla nebyla, jedna malá škola, do které děti chodily tak rády, že se jim ani nechtělo domů. Ne, to není pohádka, taková škola opravdu existuje! Zatím...

15.1.2024 v 13:12 | Karma: 38,27 | Přečteno: 3741x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Oškubaná jako kuře

Brazilské depilaci jsem se vyhýbala jako čert kříži, ještě aby ne, vždyť co může být horšího, než návštěva gynekologie? Přece návštěva gynekologie a skalpování k tomu!

5.1.2024 v 10:41 | Karma: 37,96 | Přečteno: 6487x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Proč Péčko Prudí Paničky

Takzvané filmy pro dospělé, tedy takové, kde toho hlavní hrdinové na sobě příliš nemají, se těší více u mužského publika. Že by ženy byly toliko prudérní? Ale kdeže.

19.1.2022 v 9:40 | Karma: 33,22 | Přečteno: 2008x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Movité ženy a chudí muži

Člověk by neřekl, jak jsou dneska ty ženské při majetku. Naštěstí však mají zdatné muže, kteří jim udatně pomáhají, nastavujíc tak svůj vlastní život všanc.

1.12.2021 v 11:08 | Karma: 34,04 | Přečteno: 1700x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Mrkni na mého Ríšu!

Rozmohl se nám tu takový nešvar. Posílají si je holky s klukama a kluci s klukama i holky s holkama. Co? Hanbaté obrázky! No potěš koště. Znáte, máte?

26.11.2021 v 12:05 | Karma: 40,75 | Přečteno: 11231x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Jak jsem venčila psa

anebo Není čokl jako čuba. Nejsem pejskař, přiznávám bez mučení. Ale ani psí odpůrce, jsem tak někde na pomezí.

10.9.2021 v 12:12 | Karma: 23,82 | Přečteno: 973x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Volky nevolky, zase nejdem do školky

Je to mizérie, vážení. Kluci ve vládě nám zase vypálili rybník, vzali naděje, připravili o iluze a ideály, pokud ovšem někomu ještě nějaké zbyly. Zkrátka je to v ha...

7.4.2021 v 22:12 | Karma: 25,80 | Přečteno: 869x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Jsme zhýčkané a líné

Dnes slýcháme, jak je současná generace žen rozmazlená. Protože naše babičky, jó ty měly krušný život. My dnes máme ty pračky, indukční sporáky a teplou vodu na zavolání. Jasně, určitý rozdíl v komfortu tam je, ale...

11.12.2020 v 10:09 | Karma: 46,22 | Přečteno: 13775x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Tajemství žen v domácnosti

Taková malá záhada. Jak to s náma holkama v životě vlastně je. Špatný, dámy, špatný. A jak jsem na to přišla? Pozor, článek obsahuje stopy feminismu a žádný covid.

2.11.2020 v 15:45 | Karma: 34,81 | Přečteno: 1971x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Co rovnoprávnost, ale rovnočinnost!

Tak nám ten boj za rovná práva nějak nevyšel, dámy. Ať sním, či bdím, ale velkou rovinu tam nevidím.

22.9.2020 v 10:24 | Karma: 40,47 | Přečteno: 6151x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Nezáleží na tom, zda jsi černý nebo bílý

...zpíval v populární písni slavný Májkl, ačkoliv jemu na tom zrovna asi záleželo. Jinak by se systematicky neráchal v odbarvovači a nepodstupoval stovky zbytečných plastických operací.

14.9.2020 v 12:33 | Karma: 37,35 | Přečteno: 1294x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Není masáž jako masáž

Dala jsem své staré zchromlé tělo všanc, doufajíc v nápravu toho, co příroda a sezení v kanclu napáchalo. Bylo to... přinejmenším zajímavé.

10.6.2020 v 13:23 | Karma: 40,51 | Přečteno: 8576x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Nezvaná návštěvnice, co leze nejen do ložnice

Taky k vám chodí? Roztahuje se u vás, jakoby jí tam všechno patřilo? Proradná kamarádka a věrná milenka. Nelze se jí zbavit, patříš jí a ona to dobře ví. Čím víc pláčeš, tím víc se ti směje.

2.4.2020 v 13:53 | Karma: 24,90 | Přečteno: 2021x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Čas žít, čas milovat…

Svět se nám hodně zpomalil, to, co se zdálo donedávna jako nemožné se děje. Mění se naše životy, mění se naše hodnoty. Mění nás Corona.

17.3.2020 v 9:57 | Karma: 20,32 | Přečteno: 672x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Proč (ne)slavit Valentýna

Někteří únorový svátek přímo žerou, jiné nechává chladným a někteří ho z celé duše nenávidí, protože...

12.2.2020 v 12:05 | Karma: 24,19 | Přečteno: 1178x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

D1 je jen jedna

Hájvej číslo jedna a po ní jede king... Vlastně hned několik kingů. A čím víc se jich na D1 na kilometr nachází, tím výživnější je to cesta. Připravte si volanty, jedém!

30.10.2019 v 10:11 | Karma: 45,50 | Přečteno: 10699x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Poznatky od matky

Chtěla jsem zcela nekorektně a diskriminačně porodit dcery. Opravdu jsem si nepřála ani jednoho syna.

9.10.2019 v 13:49 | Karma: 33,13 | Přečteno: 2336x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Jak jsem byla na pohovoru

Pro někoho asi běžná věc, nic vzrušujícího. Ale já nežádala o práci deset let. Za tu dobu jsem slušně vyšla ze cviku a taky jsem po letech (čtyřech) doma s dětmi lehce asociální.

11.7.2019 v 13:55 | Karma: 36,00 | Přečteno: 3143x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Kojím, kojíš, kojíme...

Případ odhalené matky s kojencem v Rajfce sice už dávno vyčpěl, ale mateřské mléko nikoliv. A taky se nedávno objevil nový případ – Ryanair a zapovězená ňadra v oblacích.

6.6.2019 v 18:28 | Karma: 38,43 | Přečteno: 3372x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 126
  • Celková karma 30,28
  • Průměrná čtenost 5477x
Nadšená cestovatelka, zanícená tanečnice a také tak trošku spisovatelka. Věnuje se zejména ženským tématům a převážně nevážně. Neb humor je jí víc, než vlastní. 

Vydala zatím pět knih. V roce 2012 debutovala lechtivým čtením Sbírka motýlů, o rok později přišla neméně pikantní Sebelhářka a následně Dívka s vůní manga.

Čtvrtá kniha je o síle, energii a spiritualitě ženy. Kdybych tě nepotkal...  následována volným pokračováním: Když jsme se potkali... 

 

http://www.viktoriebeso.cz/ https://www.facebook.com/ViktorieBeso

viktore.beso@gmail.com