Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dítě v bytě 7

Dnes s podtitulem Debilita, senilita, prostě jiná mentalita. A další radosti či starosti jedné matky.

Místo mozku, z mlíka kostku. Nikdy jsem tedy neměla hlavu jako embéčko, ovšem teď pojímám podezření, že se mi mozek významně scvrknul. Občas při procházce s kočárem, kdy Žofie výjimečně drží ústa pevně sevřená, kontroluji, zda mi v hlavě už nechrastí. Uf, naštěstí to byla jen špatně odblokovaná brzda.

Když jsem končila, respektive přerušovala pracovní etapu, nonšalantně jsem prohlašovala, že se teď chvíli hodlám hrabat v úplně jiných sračkách. A to doslova. Nebudu zastírat, očekávala jsem, že si na mateřské trochu odpočinu. Náročná práce pro korporaci udělá za dlouhé roky s člověkem svoje. Znáte to. Mezinárodní moloch zakoupí mladý čerstvý pomeranč, a když z něj vyždímá všechnu svěžest, vyhodí ho do koše. Za všechny ty přesčasy po nocích a víkendech už mi začínala docházet šťáva a těšila jsem se, jak budu relaxovat doma s dítkem. Je to přeci mateřská DOVOLENÁ.

Že jsem se v tomhle ohledu přepočítala je z mých předchozích blogů na výsost jasné. A přepočítala jsem se i dalších směrech. Domnívala jsem se, že k dovolené budu pravidelně kultivovat tělo a bystřit mysl, abych nezakrněla. Což o to, na tělo mám osobního fitness trenéra, kterého jsem si vlastnoručně (i když ruce v tom zas tak velkou roli nehrály) porodila, jemuž se má zahálka příčí a cvičíme téměř čtyřiadvacet hodin denně, ale s inteligencí je to podstatně horší. Plánovala jsem chodit na španělštinu a italštinu, a také číst Shakespeara v originále, abych oprášila své jazykové znalosti, z nichž bych vynechala jen němčinu, jež není mému sluchu libá, a to pivo s wurstem si pořád ještě objednám. Člověk míní, dítě mění. Nejen že na mé lingvistické závity padá prach, ale červotoč začal útočit i na jiné mozkové oblasti.

Přesvědčila jsem se při návštěvě pracovního úřadu, kam jsem zavítala prvně v životě. Hned u vchodu čeká nástraha v podobě škatule (elektronické) vydávající čísla podle nějaké záhadné metody. Tomu desítkovou, tomu zase stovkovou řadu čísel. Mezi asi dvanácti různými čudlíky nenacházím žádný s položkou „rodičovské příspěvky“ a nic z ostatní nabídky mne neoslovuje. Rozhlížím se kolem, kdo mi poradí. Nejblíže sedící pán po mě vrhá pohledem, ať mě to ani nenapadne zkoušet. Jala jsem se tedy dotázat jedné z přítomných dam za přepážkou. Paní se tváří, jako bych jí minimálně vyvraždila rodinu a štěká, že přece hned to první tlačítko s nápisem „sociální příspěvky“, chybí už jen, aby si poťukala na čelo. Mačkám tedy doporučenou položku a zanedlouho přicházím k pultíku.

Žena za pultem v květované košili s trvalou ondulací vyžaduje příslušná lejstra. Hrdě jí předávám doma předvyplněný formulář. Nekompromisní úřednice třikrát (nekecám) kontroluje všechna rodná i jiná čísla, asi má s inteligencí matek na mateřské své zkušenosti, což se záhy potvrzuje, když nachází několik nesprávně vyplněných okýnek, byť jiného, než číselného charakteru. Zlomyslně se usmívá a diktuje, tak to mám opravit a kam podepsat. Stydím se. Zvlášť, když na potvrzení od zaměstnavatele vidí můj vysokoškolský titul. Diplomovaná hvězda vyplňuje formulář jako úplná kráva. Zmocňuje se mne záchvat obdivu k všem úspěšným žadatelům o sociální dávky.

Hurónsky se směju nad nějakým vtipným videem, ve kterém Dežo s Ferem (úspěšní žadatelé sociálních dávek), mj. nemohou dopočítat výsledku stopadesát krát sto. Ovšem jen do doby, než mi dojde, že i já s tím mám nemalou potíž! V poslední době počítám maximálně do deseti (kapek Espumisanu na zaražené prdy dítěte), většinou však do dvou (počet hodin mezi krmením) a občas ještě do pěti, kdy býváme nejen zpátky doma v doupěti, ale hlavně ten den přichází na účet mateřská, jejíž výši jsem vypočítala na kalkulačce. Díky bohu za technické výdobytky.

A žádná sláva to není ani se čtením. Můj aktuálně oblíbený literární žánr představují obaly od různých medikamentů, občas se mi podaří přečíst i pár titulků z čtvrtečního MF Dnes. Není tedy divu, že když kamarád napíše, že to byl geniální performer, čtu „genitální teploměr“.

A taková to bývala bystrá holka…. ;) 

Autor: Viktorie Beso | středa 25.2.2015 8:40 | karma článku: 29,55 | přečteno: 2667x
  • Další články autora

Viktorie Beso

Je boj za kvalitní školy předem prohraný?

Svinstvo, které se předvádí v českém školství ve spolupráci s našimi politiky je jako zanícený vřed, který se nedaří vyříznout. Malá nepatrná šance tu však možná je...

24.1.2024 v 9:59 | Karma: 30,28 | Přečteno: 3124x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Jak zničit fungující a dětmi oblíbenou školu

Byla nebyla, jedna malá škola, do které děti chodily tak rády, že se jim ani nechtělo domů. Ne, to není pohádka, taková škola opravdu existuje! Zatím...

15.1.2024 v 13:12 | Karma: 38,27 | Přečteno: 3744x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Oškubaná jako kuře

Brazilské depilaci jsem se vyhýbala jako čert kříži, ještě aby ne, vždyť co může být horšího, než návštěva gynekologie? Přece návštěva gynekologie a skalpování k tomu!

5.1.2024 v 10:41 | Karma: 37,99 | Přečteno: 6490x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Proč Péčko Prudí Paničky

Takzvané filmy pro dospělé, tedy takové, kde toho hlavní hrdinové na sobě příliš nemají, se těší více u mužského publika. Že by ženy byly toliko prudérní? Ale kdeže.

19.1.2022 v 9:40 | Karma: 33,22 | Přečteno: 2008x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Movité ženy a chudí muži

Člověk by neřekl, jak jsou dneska ty ženské při majetku. Naštěstí však mají zdatné muže, kteří jim udatně pomáhají, nastavujíc tak svůj vlastní život všanc.

1.12.2021 v 11:08 | Karma: 34,04 | Přečteno: 1700x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

ANO nemá představu o budoucnosti, odpověděl Fiala Babišovi ohledně důchodové reformy

24. dubna 2024  11:22

Šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X tento týden zveřejnil video, ve kterém...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57,  aktualizováno  11:20

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....

Senior přivezl granáty na služebnu v Prostějově autobusem, ukradl je na vojně

24. dubna 2024  11:17

Osmdesátiletý muž, který minulý týden přinesl na policejní služebnu v Prostějově v igelitové tašce...

Stát chtěl kvůli podvodu po elektrárně miliardu a půl, soud obžalované zprostil

24. dubna 2024  11:14

Státní podporu v hodnotě stovek milionů korun získala firma provozující jednu z největších českých...

  • Počet článků 126
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5477x
Nadšená cestovatelka, zanícená tanečnice a také tak trošku spisovatelka. Věnuje se zejména ženským tématům a převážně nevážně. Neb humor je jí víc, než vlastní. 

Vydala zatím pět knih. V roce 2012 debutovala lechtivým čtením Sbírka motýlů, o rok později přišla neméně pikantní Sebelhářka a následně Dívka s vůní manga.

Čtvrtá kniha je o síle, energii a spiritualitě ženy. Kdybych tě nepotkal...  následována volným pokračováním: Když jsme se potkali... 

 

http://www.viktoriebeso.cz/ https://www.facebook.com/ViktorieBeso

viktore.beso@gmail.com