Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zoufalá matka aneb Dítě v bytě 5

Deník malého nerváka – strasti a slasti (spíše to první) vytouženého rodičovství.

Po třetím měsíci se to zlepší, prorokovali mi zkušení rodičové. Máme za sebou právě čtyři a zásadní změna se nekoná. Jsem spací typ, tahle vlastnost mne aktuálně dosti omezuje. Pět hodin spánku denně mne neuspokojuje. No co, můžu teď prodat budík a něco si přivydělat k mateřské. Dítě únavou zmateně přikládám hned k jednomu a hned k druhému prsu, nemohu se rozhodnout, z kterého pilo naposledy. Holka už je polomrtvá hlady a já pořád nevím. Sice si to zapisuju, abych jako věděla, jenomže začínám ztrácet přehled o levé a pravé straně.

Nikdy jsem nebyla hochnóbl, ale jak hluboko lze klesnout? V rámci úspory času obědvám těstoviny na záchodové míse, zatímco si dítko dává dvacet. Fakt dvacet, ani o minutu víc. Jako dekorace mi slouží namočená plína v umyvadle s čerstvým impresionistickým výtvorem naší dcerky. Kultura stolování musí být!

Promakaná strategie

Děti mají propracovaný plán, jak zlikvidovat případnou konkurenci. Nejen, že se v noci pravidelně budí, aby rodiče neměli v posteli čas na „blbosti“, řvou i přes den, aby maminka s tatínkem neměli sílu vůbec na nic, a systematicky vyčerpávají matku, aby si o ni nikdo ani kolo neopřel. Nechají mámu najíst a odpočinout natolik, aby neztratila blahodárné mléko, ale zase ne moc, aby náhodou neměla energii nazbyt. Špatně živená unavená matka pak toliko strádá, že jí padají vlasy po hrstech, jeví se zjevu vyžilého a kazí se jí pleť. Což je dostatečný důvod, aby nebyla oplodněna, i kdyby chtěla, protože kdo by chtěl laškovat se starou opelichanou a opupínkovanou opicí , že?

Hladká jako dětská prdelka

No, jak čí. Ke všem radostem, jako jsou koliky, zvýšená dráždivost, špatné držení těla se nám přidala další paráda. Ekzém. Trochu jsem se přes vánoce rozšoupla, no, nějaké ty ořechy, mandarinky, pomeranče, vajíčka na chlebíčkách… prostě svátky obžerství. Děti většinou podědí po čem houby, takže to naše dostalo do vínku tuhle ozdobu. Já si přála, aby byla holka po tatínkovi, aby se v ní viděl a zbožňoval ji, jen jsem trochu zapomněla, že tatínek je alergik, astmatik a ekzematik.

Nejprve jsem si myslela, že je to běžná zapařenina, holka je dobře živená, s podbradkem vypadá jako Zeman, zvlášť když spíná ruce, jako dotyčný na oficiální fotografii, i když manžel říká, že s vypelichanou hlavou se blíží spíše vzhledu Ládi Gerendáše. Ale když jsme mezi svátky skončili se řvoucím a stravu odmítajícím miminem (ano, i tak velký žrout nechce někdy jíst), došlo mi, že je situace vážná. Já nikdy ekzém neměla. „Jaký to je?“ ptám se manžela a dozvídám se, že na p.ču. Aha, tak to už je mi vše jasnější.

V nemocnici se projevila Žofie jako opravdová ženská a manžel byl nadšen, že je s ní vše, jak má být. Když uzřela mladého fešného pediatra, zapomněla na bolest z vyrážky a hladově jej hltala očima. Možná to ale bylo jen tím, že pět hodin nejedla.

Mažeme dítko mastí barvy bahna a vůní asfaltu. Dalším bonusem je oblečení zbarvené v odstínech hnědi, takže to vypadá, že jsme holku šlohli někde v Chánově. Ve finále ekzémem asi nejvíc trpím já. Pohledem na rozbolavěné drápající se dítko i přísnou dietou. Ani tabulka čokolády! Mocný energetický motor všech zoufalých matek. V podstatě můžu jíst jen neochucené maso, tvaroh a mrkev. Ale trochu piva je prý ok. Že bych se aspoň z žalu opila ze dvou deci?

Pýcha předchází pád

Mé ruce kancelářské krysy utrpěly šok vším tím chováním a hojdáním natolik, že se v nich zabydlel zánět. Když už byl natolik nesnesitelný, že jsem v pravé ruce neudržela už ani toaletní papír, při kontrole kyčlí dítka jsem objednala na ortopedii i sama sebe. Lékař se nad mým palcem upřímně zděsil. Operaci odmítám, na řadu tedy přichází opich. Při varování pana doktora, že to bude velmi nepříjemné a bolestivé, machruju, že když jsem přežila porod, zvládnu vše. Nezvládnu. Ukázkově jsem mu tam omdlela.

Ani machrování na neurologii se nevyplatilo. Suverénně s úsměvem kráčím do ordinace. Dnes měla malá dobrý den a já jsem si vědoma pokroku v jejím sportovním umu.

„Koníčky pase vzorně, už při tom ani nebrečí.“

No, tak se předveďte,“ dí bodrá fyzioterapeutka.

Hrdě předvádím holčičku na bříšku. Po Skolióze ani památky, leží rovně a pase jako královna.

„To je ale špatně,“ dostává se mi ledové sprchy.

„Jak to? Vždyť tak hezky drží!“

„Ale má vpadlá ramena, zatáhnutý krk, leží na rukou, nevzpírá se! Vidíte, tady…“

Nevidím. Oči se mi zalévají slzami. Tolik trápení, breku a vše k ničemu? Dostáváme za úkol nové cviky, hrozivější a pro dítě složitější. Holka „překvapivě“ řve, až se jí slzy a sople slévají v jednolitou pleťovou masku deluxe.

Říkám si, že když má dcerunka tolik trápení, protože je „dráždivější“, že ji to snad bude aspoň k něčemu dobré, jakmile započne sexuální život.

Připadá mi ale poněkud zvláštní, kolik dětí v mém okolí dochází na nejrůznější cvičení a rehabilitace. Za našich batolecích let toho rozhodně tolik nebylo. To proto, že dřív se na to kašlalo, anebo jsme už jako lidstvo tolik zdegenerovaní?

Hezký bezbolestný den!

www.viktoriebeso.cz

Autor: Viktorie Beso | pondělí 12.1.2015 10:52 | karma článku: 35,69 | přečteno: 7259x
  • Další články autora

Viktorie Beso

Je boj za kvalitní školy předem prohraný?

Svinstvo, které se předvádí v českém školství ve spolupráci s našimi politiky je jako zanícený vřed, který se nedaří vyříznout. Malá nepatrná šance tu však možná je...

24.1.2024 v 9:59 | Karma: 30,28 | Přečteno: 3121x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Jak zničit fungující a dětmi oblíbenou školu

Byla nebyla, jedna malá škola, do které děti chodily tak rády, že se jim ani nechtělo domů. Ne, to není pohádka, taková škola opravdu existuje! Zatím...

15.1.2024 v 13:12 | Karma: 38,27 | Přečteno: 3741x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Oškubaná jako kuře

Brazilské depilaci jsem se vyhýbala jako čert kříži, ještě aby ne, vždyť co může být horšího, než návštěva gynekologie? Přece návštěva gynekologie a skalpování k tomu!

5.1.2024 v 10:41 | Karma: 37,99 | Přečteno: 6488x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Proč Péčko Prudí Paničky

Takzvané filmy pro dospělé, tedy takové, kde toho hlavní hrdinové na sobě příliš nemají, se těší více u mužského publika. Že by ženy byly toliko prudérní? Ale kdeže.

19.1.2022 v 9:40 | Karma: 33,22 | Přečteno: 2008x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Movité ženy a chudí muži

Člověk by neřekl, jak jsou dneska ty ženské při majetku. Naštěstí však mají zdatné muže, kteří jim udatně pomáhají, nastavujíc tak svůj vlastní život všanc.

1.12.2021 v 11:08 | Karma: 34,04 | Přečteno: 1700x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Mrkni na mého Ríšu!

Rozmohl se nám tu takový nešvar. Posílají si je holky s klukama a kluci s klukama i holky s holkama. Co? Hanbaté obrázky! No potěš koště. Znáte, máte?

26.11.2021 v 12:05 | Karma: 40,75 | Přečteno: 11231x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Jak jsem venčila psa

anebo Není čokl jako čuba. Nejsem pejskař, přiznávám bez mučení. Ale ani psí odpůrce, jsem tak někde na pomezí.

10.9.2021 v 12:12 | Karma: 23,82 | Přečteno: 973x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Volky nevolky, zase nejdem do školky

Je to mizérie, vážení. Kluci ve vládě nám zase vypálili rybník, vzali naděje, připravili o iluze a ideály, pokud ovšem někomu ještě nějaké zbyly. Zkrátka je to v ha...

7.4.2021 v 22:12 | Karma: 25,80 | Přečteno: 869x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Jsme zhýčkané a líné

Dnes slýcháme, jak je současná generace žen rozmazlená. Protože naše babičky, jó ty měly krušný život. My dnes máme ty pračky, indukční sporáky a teplou vodu na zavolání. Jasně, určitý rozdíl v komfortu tam je, ale...

11.12.2020 v 10:09 | Karma: 46,22 | Přečteno: 13775x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Tajemství žen v domácnosti

Taková malá záhada. Jak to s náma holkama v životě vlastně je. Špatný, dámy, špatný. A jak jsem na to přišla? Pozor, článek obsahuje stopy feminismu a žádný covid.

2.11.2020 v 15:45 | Karma: 34,81 | Přečteno: 1971x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Co rovnoprávnost, ale rovnočinnost!

Tak nám ten boj za rovná práva nějak nevyšel, dámy. Ať sním, či bdím, ale velkou rovinu tam nevidím.

22.9.2020 v 10:24 | Karma: 40,47 | Přečteno: 6151x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Nezáleží na tom, zda jsi černý nebo bílý

...zpíval v populární písni slavný Májkl, ačkoliv jemu na tom zrovna asi záleželo. Jinak by se systematicky neráchal v odbarvovači a nepodstupoval stovky zbytečných plastických operací.

14.9.2020 v 12:33 | Karma: 37,35 | Přečteno: 1294x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Není masáž jako masáž

Dala jsem své staré zchromlé tělo všanc, doufajíc v nápravu toho, co příroda a sezení v kanclu napáchalo. Bylo to... přinejmenším zajímavé.

10.6.2020 v 13:23 | Karma: 40,51 | Přečteno: 8576x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Nezvaná návštěvnice, co leze nejen do ložnice

Taky k vám chodí? Roztahuje se u vás, jakoby jí tam všechno patřilo? Proradná kamarádka a věrná milenka. Nelze se jí zbavit, patříš jí a ona to dobře ví. Čím víc pláčeš, tím víc se ti směje.

2.4.2020 v 13:53 | Karma: 24,90 | Přečteno: 2021x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Čas žít, čas milovat…

Svět se nám hodně zpomalil, to, co se zdálo donedávna jako nemožné se děje. Mění se naše životy, mění se naše hodnoty. Mění nás Corona.

17.3.2020 v 9:57 | Karma: 20,32 | Přečteno: 672x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Proč (ne)slavit Valentýna

Někteří únorový svátek přímo žerou, jiné nechává chladným a někteří ho z celé duše nenávidí, protože...

12.2.2020 v 12:05 | Karma: 24,19 | Přečteno: 1178x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

D1 je jen jedna

Hájvej číslo jedna a po ní jede king... Vlastně hned několik kingů. A čím víc se jich na D1 na kilometr nachází, tím výživnější je to cesta. Připravte si volanty, jedém!

30.10.2019 v 10:11 | Karma: 45,50 | Přečteno: 10699x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Poznatky od matky

Chtěla jsem zcela nekorektně a diskriminačně porodit dcery. Opravdu jsem si nepřála ani jednoho syna.

9.10.2019 v 13:49 | Karma: 33,13 | Přečteno: 2336x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Jak jsem byla na pohovoru

Pro někoho asi běžná věc, nic vzrušujícího. Ale já nežádala o práci deset let. Za tu dobu jsem slušně vyšla ze cviku a taky jsem po letech (čtyřech) doma s dětmi lehce asociální.

11.7.2019 v 13:55 | Karma: 36,00 | Přečteno: 3143x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Kojím, kojíš, kojíme...

Případ odhalené matky s kojencem v Rajfce sice už dávno vyčpěl, ale mateřské mléko nikoliv. A taky se nedávno objevil nový případ – Ryanair a zapovězená ňadra v oblacích.

6.6.2019 v 18:28 | Karma: 38,43 | Přečteno: 3372x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 126
  • Celková karma 30,28
  • Průměrná čtenost 5477x
Nadšená cestovatelka, zanícená tanečnice a také tak trošku spisovatelka. Věnuje se zejména ženským tématům a převážně nevážně. Neb humor je jí víc, než vlastní. 

Vydala zatím pět knih. V roce 2012 debutovala lechtivým čtením Sbírka motýlů, o rok později přišla neméně pikantní Sebelhářka a následně Dívka s vůní manga.

Čtvrtá kniha je o síle, energii a spiritualitě ženy. Kdybych tě nepotkal...  následována volným pokračováním: Když jsme se potkali... 

 

http://www.viktoriebeso.cz/ https://www.facebook.com/ViktorieBeso

viktore.beso@gmail.com