Dítě v bytě 7

25. 02. 2015 8:40:14
Dnes s podtitulem Debilita, senilita, prostě jiná mentalita. A další radosti či starosti jedné matky.

Místo mozku, z mlíka kostku. Nikdy jsem tedy neměla hlavu jako embéčko, ovšem teď pojímám podezření, že se mi mozek významně scvrknul. Občas při procházce s kočárem, kdy Žofie výjimečně drží ústa pevně sevřená, kontroluji, zda mi v hlavě už nechrastí. Uf, naštěstí to byla jen špatně odblokovaná brzda.

Když jsem končila, respektive přerušovala pracovní etapu, nonšalantně jsem prohlašovala, že se teď chvíli hodlám hrabat v úplně jiných sračkách. A to doslova. Nebudu zastírat, očekávala jsem, že si na mateřské trochu odpočinu. Náročná práce pro korporaci udělá za dlouhé roky s člověkem svoje. Znáte to. Mezinárodní moloch zakoupí mladý čerstvý pomeranč, a když z něj vyždímá všechnu svěžest, vyhodí ho do koše. Za všechny ty přesčasy po nocích a víkendech už mi začínala docházet šťáva a těšila jsem se, jak budu relaxovat doma s dítkem. Je to přeci mateřská DOVOLENÁ.

Že jsem se v tomhle ohledu přepočítala je z mých předchozích blogů na výsost jasné. A přepočítala jsem se i dalších směrech. Domnívala jsem se, že k dovolené budu pravidelně kultivovat tělo a bystřit mysl, abych nezakrněla. Což o to, na tělo mám osobního fitness trenéra, kterého jsem si vlastnoručně (i když ruce v tom zas tak velkou roli nehrály) porodila, jemuž se má zahálka příčí a cvičíme téměř čtyřiadvacet hodin denně, ale s inteligencí je to podstatně horší. Plánovala jsem chodit na španělštinu a italštinu, a také číst Shakespeara v originále, abych oprášila své jazykové znalosti, z nichž bych vynechala jen němčinu, jež není mému sluchu libá, a to pivo s wurstem si pořád ještě objednám. Člověk míní, dítě mění. Nejen že na mé lingvistické závity padá prach, ale červotoč začal útočit i na jiné mozkové oblasti.

Přesvědčila jsem se při návštěvě pracovního úřadu, kam jsem zavítala prvně v životě. Hned u vchodu čeká nástraha v podobě škatule (elektronické) vydávající čísla podle nějaké záhadné metody. Tomu desítkovou, tomu zase stovkovou řadu čísel. Mezi asi dvanácti různými čudlíky nenacházím žádný s položkou „rodičovské příspěvky“ a nic z ostatní nabídky mne neoslovuje. Rozhlížím se kolem, kdo mi poradí. Nejblíže sedící pán po mě vrhá pohledem, ať mě to ani nenapadne zkoušet. Jala jsem se tedy dotázat jedné z přítomných dam za přepážkou. Paní se tváří, jako bych jí minimálně vyvraždila rodinu a štěká, že přece hned to první tlačítko s nápisem „sociální příspěvky“, chybí už jen, aby si poťukala na čelo. Mačkám tedy doporučenou položku a zanedlouho přicházím k pultíku.

Žena za pultem v květované košili s trvalou ondulací vyžaduje příslušná lejstra. Hrdě jí předávám doma předvyplněný formulář. Nekompromisní úřednice třikrát (nekecám) kontroluje všechna rodná i jiná čísla, asi má s inteligencí matek na mateřské své zkušenosti, což se záhy potvrzuje, když nachází několik nesprávně vyplněných okýnek, byť jiného, než číselného charakteru. Zlomyslně se usmívá a diktuje, tak to mám opravit a kam podepsat. Stydím se. Zvlášť, když na potvrzení od zaměstnavatele vidí můj vysokoškolský titul. Diplomovaná hvězda vyplňuje formulář jako úplná kráva. Zmocňuje se mne záchvat obdivu k všem úspěšným žadatelům o sociální dávky.

Hurónsky se směju nad nějakým vtipným videem, ve kterém Dežo s Ferem (úspěšní žadatelé sociálních dávek), mj. nemohou dopočítat výsledku stopadesát krát sto. Ovšem jen do doby, než mi dojde, že i já s tím mám nemalou potíž! V poslední době počítám maximálně do deseti (kapek Espumisanu na zaražené prdy dítěte), většinou však do dvou (počet hodin mezi krmením) a občas ještě do pěti, kdy býváme nejen zpátky doma v doupěti, ale hlavně ten den přichází na účet mateřská, jejíž výši jsem vypočítala na kalkulačce. Díky bohu za technické výdobytky.

A žádná sláva to není ani se čtením. Můj aktuálně oblíbený literární žánr představují obaly od různých medikamentů, občas se mi podaří přečíst i pár titulků z čtvrtečního MF Dnes. Není tedy divu, že když kamarád napíše, že to byl geniální performer, čtu „genitální teploměr“.

A taková to bývala bystrá holka.... ;)

Autor: Viktorie Beso | středa 25.2.2015 8:40 | karma článku: 29.55 | přečteno: 2667x

Další články blogera

Viktorie Beso

Je boj za kvalitní školy předem prohraný?

Svinstvo, které se předvádí v českém školství ve spolupráci s našimi politiky je jako zanícený vřed, který se nedaří vyříznout. Malá nepatrná šance tu však možná je...

24.1.2024 v 9:59 | Karma článku: 30.11 | Přečteno: 3116 | Diskuse

Viktorie Beso

Jak zničit fungující a dětmi oblíbenou školu

Byla nebyla, jedna malá škola, do které děti chodily tak rády, že se jim ani nechtělo domů. Ne, to není pohádka, taková škola opravdu existuje! Zatím...

15.1.2024 v 13:12 | Karma článku: 38.27 | Přečteno: 3737 | Diskuse

Viktorie Beso

Oškubaná jako kuře

Brazilské depilaci jsem se vyhýbala jako čert kříži, ještě aby ne, vždyť co může být horšího, než návštěva gynekologie? Přece návštěva gynekologie a skalpování k tomu!

5.1.2024 v 10:41 | Karma článku: 37.92 | Přečteno: 6476 | Diskuse

Viktorie Beso

Proč Péčko Prudí Paničky

Takzvané filmy pro dospělé, tedy takové, kde toho hlavní hrdinové na sobě příliš nemají, se těší více u mužského publika. Že by ženy byly toliko prudérní? Ale kdeže.

19.1.2022 v 9:40 | Karma článku: 33.03 | Přečteno: 2008 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 20.95 | Přečteno: 366 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 29.00 | Přečteno: 463 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.12 | Přečteno: 188 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.31 | Přečteno: 9268 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 429 | Diskuse
Počet článků 126 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 5314

Nadšená cestovatelka, zanícená tanečnice a také tak trošku spisovatelka. Věnuje se zejména ženským tématům a převážně nevážně. Neb humor je jí víc, než vlastní. 

Vydala zatím pět knih. V roce 2012 debutovala lechtivým čtením Sbírka motýlů, o rok později přišla neméně pikantní Sebelhářka a následně Dívka s vůní manga.

Čtvrtá kniha je o síle, energii a spiritualitě ženy. Kdybych tě nepotkal...  následována volným pokračováním: Když jsme se potkali... 
 

http://www.viktoriebeso.cz/ https://www.facebook.com/ViktorieBeso

viktore.beso@gmail.com


          blog.idnes.cz 

 

 

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...