Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cukr free!

Měsíc bez cukru, to se snadno řekne, ale mnohem hůř udělá. Jsem mlsná jak koza, na cukru závislá. Ale taky pěkně tlustá koza, takže jsem si vymyslela Challenge69.

Během obou těhotenství jsem přibrala 25 kilo (velmi) živé váhy. Zatímco po prvním dítku kila mizela sama, po druhém se držela jako židovská víra (může se to dnes říkat?).

Do roku 2019 jsem vstoupila ze šťastnými 77 kily. Já už tolik šťastná nebyla. Osm kilo nadváhy! To si ze mě ta příroda snad dělá p…rťouchlata. Takže jsem se rozhodla s tím udělat krátký proces. Nejprve omezit pečivo. Něco se hnulo, ale pořád to bylo málo, takže došlo na nejhorší. Budu žít bez cukru!

Já, která sežere na posezení tabulku čokolády a vysaje pytlík bonbonů. Já, která miluje oplatky, sušenky, perníčky a kafe s pořádnou dávkou cukru. Já, před kterou není v bezpečí žádná velikost kyblíku se zmrzlinou… Ano já!

Nazvala jsem si to Challege69. Výzva, ve které se pokusím během 69 dní bez cukru dosáhnout zpět mých 69 předdětných kilo. Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se, že?

 

  1. Den – Mám spoustu pochůzek, takže to jde snadno, není čas myslet na jídlo, takže ani na mlsání. Jsem na sebe hrdá, jak jsem to pěkně zvládla.
  2. Den – dítě mě nacpává piškotem, až uprostřed kousání si vzpomenu, že vlastně nejím cukr, ale co už, přece to nevyplivnu.
  3. Den – kafe bez cukru mi připadá opravdu hnusné. Kupuju si stévii, abych zachovala chuť sladkého, ale nepřijímala kalorie.
  4. Den – nedokážu už myslet na nic jiného, než cukr. Bolí mě hlava, je mi na omdlení, mým snem je brigáda v cukrárně.
  5. Den – Mám chuť vraždit. Pro kostku cukru. Jsem malátná, točí se mi hlava, chybí mi cukr. Ach tak moc mi chybí, až je mi fyzicky zle. Proste klasický droga s abstinenčními příznaky. Ne, že bych měla osobní prožitek, ale tak nějak si to představuju.
  6. Den – děti pořád tláskají něco sladkého. Pribiňáky, termixy, loupáky, záviny, dožadují se bonbonků za odměnu. Já chci taky odměnu! Jenže nesmím!
  7. Den – aby toho nebylo málo, manžel večer u telky vytáhnul pytlík. Jakože pytlík bonbonů. Moje oblíbené pendrečky. Taková ta krysí hovínka obalená v barevné cukrové polevě. I když můj oblíbený bonbon je dnes asi každý. Ještě jeden den vydržet, a uvidím prasátko. Sebe na váze.
  8. Po týdnu neuvěřitelného mučení mám půl kila dole. No, čekala bych větší odměnu, ale na týden asi slušná práce.
  9. Den – pořád čekám, kdy si moje tělo konečně zvykne na fakt, že cukr už prostě nedostane. Nechápe to a mozek stále vysílá signály požadující svůj příděl bílé drogy. Před očima mi tančí karamelky, dortíky a zmrzlinky.
  10. Den – děti ve škole mne mohou používat jako názornou pomůcku pro vysvětlení Pavlovova reflexu. Jakmile uslyším šustění obalu od sladkostí, slintám jako bernardýn.
  11. Den – zvažuji koupi „pozemku“ na Olšanech, umírám! (Pozn. pro nepražské: hřbitov.)
  12. Den – už to nedávám a tajně si ulamuju čtvereček z čokoládové tyčinky Milena. Tak ještě jeden, to už není velký rozdíl. No, celá tyčinka má jenom čtyři dílky, to se přece nic nestane. Nebe v hubě! Výčitky v duši. Ale stálo to za to.
  13. Den – sleduju dokument o cukru, který mi poslal jeden hodný fanoušek z mého facebooku. Hrůzou mi stoupají chlupy po těle, celý ten cukrový průmysl a lži kolem něj mě přesvědčují ve správnosti rozhodnutí eliminovat tuto drogu ze svého života. Jenomže i když racionálně vše chápu, cosi uvnitř mě stále volá: „dej mi cukr!“
  14. Den – mám žízeň na něco jiného, než voda nebo neslazený čaj. O neslazené kávě ani nemluvím. Dávám si malé pivo. A ještě do druhé nohy. Ale jinak držím.
  15. Den – olalá! Další půl kilo dole. Dře to, ale jde to!

Jedeme dál...

22. Den - zjišťuju, že čím víc se držím bez cukru, tím víc do sebe cpu jiných prasáren. Tučné sýry, uzeniny, jogurty zásadně smetanové, dokonce na řadu přišla i tatarka. Když si dám bezmasé jídlo, za chviličku mám hlad. Obdivuju vegany, žít celý život takhle, to chce odvahu. Očividně nejsem typ člověka na zdravou stravu.

A do toho přichází Velikonoce. Ach můj Bože. Jak strastiplné muselo být tvé utrpení. Ale nicotné ve srovnání s mým! Všechny ty chlebíčky, zákusky, cukroví, obžerství… a já se mám ty hory jídla pod nosem jen koukat? No, nekoukala jsem. Chlebíček sem, buchtička tam… Ale i tak je po týdnu další půlka kila dole.

36. Den:  Další půl kilo! Jo! Na kafe bez cukru už jsem si zvykla a docela mi chutná. Některá sladká jídla mi dokonce začínají lehce smrdět. Ale je toho zoufale málo. Chutě na sladké stále trvají.

Nejhorší je to po obědě. Tělo automaticky očekává sladkou tečku. Proto je nejlepší nechat po obědě spát dítě v obýváku, na který nám navazuje kuchyně. Všechny ty sladkosti při otvírání, ale už i vytahování ze skříňky hrozně šustí a budí dítě, a to nechceš! Například loupání kedlubny nešustí vůbec.

43. Den: Tak a teď se to ani nehnulo. Pořád chybí 3 kila ze 7. Nadšení uvadá. Je to marný, je to marný. Své chutě na sladké oblbuji přírodním cukrem v podobě sušeného ovoce. Mlsání chipsů a podobné neřesti nahrazuji dopingem z oříšků a semínek. Není to úplně ono, ale lepší, než drátem do oka.

Moje proradná rodinka chce k večeři palačinky. To mi to dělají snad schválně!

47. Den: Budu muset přitvrdit. Od teď nejen omezení pečiva a žádný cukr. Ale nebude žádné pečivo ani přílohy! Takže si k večeři dávám krajíc čerstvého chleba, a pak ještě jeden. Ale když on tak krásně voňel.  Slibuji si, že druhý den už to dodržím. Na svačinu byl proto celozrnný rohlík s šunkou od kosti. Ten taky voňel! A k obědu těstoviny. Bo nebyl čas vařit.

S takovou ty 3 kila do odletu na dovolenou neshodím.

„Už len dvacať dva dní, no tak nezabudni, čas sa krátí…“

Autor: Viktorie Beso | pátek 24.5.2019 13:39 | karma článku: 29,96 | přečteno: 1552x
  • Další články autora

Viktorie Beso

Je boj za kvalitní školy předem prohraný?

Svinstvo, které se předvádí v českém školství ve spolupráci s našimi politiky je jako zanícený vřed, který se nedaří vyříznout. Malá nepatrná šance tu však možná je...

24.1.2024 v 9:59 | Karma: 30,28 | Přečteno: 3123x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Jak zničit fungující a dětmi oblíbenou školu

Byla nebyla, jedna malá škola, do které děti chodily tak rády, že se jim ani nechtělo domů. Ne, to není pohádka, taková škola opravdu existuje! Zatím...

15.1.2024 v 13:12 | Karma: 38,27 | Přečteno: 3743x | Diskuse| Společnost

Viktorie Beso

Oškubaná jako kuře

Brazilské depilaci jsem se vyhýbala jako čert kříži, ještě aby ne, vždyť co může být horšího, než návštěva gynekologie? Přece návštěva gynekologie a skalpování k tomu!

5.1.2024 v 10:41 | Karma: 37,99 | Přečteno: 6490x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Proč Péčko Prudí Paničky

Takzvané filmy pro dospělé, tedy takové, kde toho hlavní hrdinové na sobě příliš nemají, se těší více u mužského publika. Že by ženy byly toliko prudérní? Ale kdeže.

19.1.2022 v 9:40 | Karma: 33,22 | Přečteno: 2008x | Diskuse| Ona

Viktorie Beso

Movité ženy a chudí muži

Člověk by neřekl, jak jsou dneska ty ženské při majetku. Naštěstí však mají zdatné muže, kteří jim udatně pomáhají, nastavujíc tak svůj vlastní život všanc.

1.12.2021 v 11:08 | Karma: 34,04 | Přečteno: 1700x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

  • Počet článků 126
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5477x
Nadšená cestovatelka, zanícená tanečnice a také tak trošku spisovatelka. Věnuje se zejména ženským tématům a převážně nevážně. Neb humor je jí víc, než vlastní. 

Vydala zatím pět knih. V roce 2012 debutovala lechtivým čtením Sbírka motýlů, o rok později přišla neméně pikantní Sebelhářka a následně Dívka s vůní manga.

Čtvrtá kniha je o síle, energii a spiritualitě ženy. Kdybych tě nepotkal...  následována volným pokračováním: Když jsme se potkali... 

 

http://www.viktoriebeso.cz/ https://www.facebook.com/ViktorieBeso

viktore.beso@gmail.com